Проста та зручна програма для нарахування та виплати заробітної плати для підприємства та підприємця.
У програмі передбачено роботу з декількома організаціями різних форм власності та систем оподаткування.
Основним документом програми є документ "Розрахунок ЗП".
Документ здійснює розрахунок заробітної плати з різних видів оплат, проводить нарахування та утримання податків та зборів, формує необхідні друковані форми.
Документи:
Програма автоматично розраховує середню ЗП, а також суми лікарняних та відпускних.
Звіти:
Програма містить повний пакет звітності стандартної зарплати:
В програмі доступні формування та підготовка звітів для подачі в електронному вигляді (в XML-форматах).
Довідники програми:
Стандартні довідники:
Бухгалтерські довідники:
Підтримувані оподаткування: Загальна, Єдиний податок, Фіксований с/г податок.
Дизайнер друкованих форм, за допомогою якого ви зможете змінити або створити індивідуальну форму документів на власний розсуд.
Виписка документів та ведення архіву з кількох фірм/ФОП одночасно в одній програмі.
Український та інший інтерфейси.
Можливість збереження бази даних у файл резерву для подальшого відновлення.
УкрЗарплата розповсюджується за принципом "спробуй перед тим, як купити". Це означає, що:
а) Ліцензія на ВИКОРИСТАННЯ на одному комп'ютері. Користувач придбаває ОДНУ ліцензію для ВИКОРИСТАННЯ УкрЗарплата на ОДНОМУ комп'ютері.
б) Ліцензія на ВИКОРИСТАННЯ на декількох комп'ютерах. Придбання певної кількості ліцензій дає право ВИКОРИСТОВУВАТИ програму покупцеві, службовцю або уповноваженому представнику покупця на такій же кількості комп'ютерів.
Після реєстрації користувачеві надається ліцензія на використання УкрЗарплати в будь-яких легальних цілях на кількості комп'ютерів, що відповідає купленій ліцензії. Зареєстрована копія УкрЗарплата не може бути здана в оренду, дана напрокат або передана в повному комплекті третім особам.
Всі права, які явно не передбачені тут, належать Котельнікову Дмитру.
Дякуємо, що обрали ПЗ УкрЗарплата.
Програма "УкрЗарплата" є платною:
Версія програми L1(одна фірма, співробітників до 10)
Версія програми L2(фірм до 3, співробітників до 50)
Версія програми L3(фірм до 6, співробітників до 100)
Версія програми L4(фірм до 10, співробітників до 300)
Версія програми L5(фірм необм., співробітників необм.)
Підтримка користувачів здійснюється електронною поштою та за вказаними у контактах номерами телефонів. Оновлення можна завантажити у нас на сайті.
Як зареєструвати програму?
Для реєстрації Вам належить заповнити та надіслати нам форму-замовлення:
з нашого сайту http://www.ukrzarplata.com/, в розділі "Як придбати";
або з програми, в меню "Допомога":"Швидка реєстрація".
Тільки після одержання форми-замовлення Вам надсилається рахунок для оплати.
Ви можете оплачувати програму і як фізична особа згідно виставленого Вам рахунку в будь-якому банку в касу. Якщо для оплати Вам потрібні додаткові документи, дзвоніть - Вам їх нададуть.
Форма-замовлення програми "УкрЗарплата"
Назва підприємства/ПІБ: _____________________________
Індекс: _____________________________________________
Область: ____________________________________________
Місто (без "м."): ___________________________________
Фактична адреса: ____________________________________
Одержувач: __________________________________________
Телефони: ___________________________________________
E-Mail: _____________________________________________
Код програми*: ______________________________________
Версія програми(L1, L2, L3, L4, L5):_________________
Ви зареєстрований користувач і це продовження оновлень: [ ]
Як Ви довідалися про нашу програму: _________________
Після оплати Вам буде надіслано на поштову адресу необхідний пакет документів (оригінали бухгалтерських документів з мокрими печатками й підписами та копії свідоцтв).
Пояснення по заповненню форми-замовлення:
Код програми - це унікальний номер, який можна знайти в програмі, в меню "Допомога":"Швидка реєстрація".
ВАЖЛИВО: ДО того як зайдете в це меню виберіть вашу основну фірму в головному вікні програми, в основному (але не обов'язково) це та фірма/ФОП, від якої відбувається оплата (в даних організації/ФОП обов'язково внесіть правильний код ЄДРПОУ/ФО, в довіднику "Мої фірми" поле "Код").
Якщо фірм або співробітників більше ніж дозволяє ліцензія, зайві ви повинні видалити.
Для продовження оновлень заповніть стандартну форму-замовлення та надішліть її нам:
ОБОВ'ЯЗКОВО вкажіть у формі-замовленні, що це продовження оновлень (проставте позначку у відповідному полі форми).
Установка програми:
Файл для установки локальної версії програми Ви можете знайти в Інтернеті на нашому сайті http://www.ukrzarplata.com/, у розділі "Завантажити".
Для інсталяції локальної версії програми УкрЗарплата запустіть файл ukrzarplata.exe і дотримуйтесь інструкцій майстра установки.
Під час інсталяції Ви можете самостійно вибрати диск і каталог, в якому надалі перебуватиме програма.
За замовчуванням програма встановлюється на C:/Program Files/UkrZarplata3.
Після завершення установки перезавантажте комп'ютер!
Після установки програми на робочому столі з'явиться ярлик для швидкого запуску програми.
Якщо Ви відмовилися від створення ярлика під час установки, Ви можете запустити програму Пуск (Start)->Програми (Programs)-> УкрЗарплата.
Оновлення програми:
Необхідні файли для оновлення програми Ви можете знайти в Інтернеті на нашому сайті http://www.ukrzarplata.com/, у розділі "Завантажити".
Переглянути версію програми Ви можете у самій програмі, в меню "Допомога":"Про програму".
Для оновлення необхідно:
Якщо на комп'ютері є доступ до Інтернету, перевірити версію програми можна автоматично (відкрийте у програмі меню "Допомога":"Перевірити версію програми").
Для оновлення старих версій (версій нижче 2020.01.28) необхідно:
Починаючи з версії 2020.01.28, програма УкрЗарплата встановлюється в нову папку UkrZarplata3, в стару папку UkrZarplata2 її встановлювати не можна. Нова версія створить ярлик "УкрЗарплата", а старий ярлик перейменує на "УкрЗарплата (стара версія)"
Під час першого запуску УкрЗарплата повідомить вам, що знайдено стару базу даних та запитає дозволу перенести стару базу в нову версію. Якщо ви погодитеся, база даних буде перенесена автоматично.
УВАГА! Оновлення бази може зайняти тривалий період. ОБОВ'ЯЗКОВО дочекайтеся закінчення оновлення і не переривайте його.
Якщо база не підтягнеться автоматично або станеться помилка - Ви можете базу перенести самостійно вручну.
Як перенести базу вручну:
Далі зайдіть у нову версію програми (ярлик "УкрЗарплата") та відновіть базу даних з файлу, що зберегли раніше, через меню "Опції" : "Резервування / відновлення" : "Відновлення".
Телефонна лінія консультацій працює тільки в робочі дні (Пн. - Пт.):
Час роботи: 10.00 – 13.00, 14.00 - 17.00
Опис кнопок для роботи з Довідниками:
"Добавити" - відкриває вікно для створення нового запису;
"Змінити" - відкриває вибраний (позначений у списку) запис у режимі редагування;
"Видалити" - видаляє вибраний (позначений у списку) запис. ВАЖЛИВО! Видалені записи відновити неможливо;
"Історія" - зберігає історію зміни періодичних реквізитів запису за датами;
"Закрити" - закриває довідник.
Дата "Початок періоду":
В основних довідниках програми ведеться Історія реквізитів, тобто усі зміни/доповнення у довідниках фіксуються на встановлену Вами дату "Початок періоду" - на дату початку дії реквізитів.
ВАЖЛИВО: ПЕРЕД зміною будь-якого реквізиту (наприклад, оклад співробітника, поточний рахунок контрагента, процентна ставка профспілкових внесків для організації, тощо) ОБОВ'ЯЗКОВО встановіть дату "Початок періоду". Змінений реквізит діятиме лише зі встановленої Вами дати.
Довідник "Співробітники" призначений для зберігання інформації про співробітників підприємства/організації/підприємця (Головне меню "Довідники":"Співробітники")
Вікно довідника поділено на дві частини: ліворуч – групи довідника, праворуч – співробітники. Групи мають структуру дерева, всі дії з групами виконуються натисканням правою кнопкою миші за допомогою меню.
Список працівників представлений звичайною таблицею.
Група та співробітник:
Кожен елемент довідника (співробітник) має належати до групи.
Якщо у Вас на підприємстві немає поділу за групами (цехами, департаментами) програма запропонує запис нового співробітника у створену автоматично групу "Нова група".
Ви можете додати/перейменувати/видалити групу або підгрупу – просто натисніть правою кнопкою миші на найменуванні групи і виберіть з вікна, що з'явиться, необхідну дію.
Для редагування видимості колонок таблиці співробітників натисніть у шапці кнопку ліворуч від колонки "Таб. №" (див. на знімку нижче):
Як додати нового співробітника?
Головне меню "Довідники": "Співробітники"
Наприклад, "Початок періоду" може відповідати даті початку роботи з програмою або даті прийняття на роботу працівника.
Обов'язково слідкуйте за датою "Початок періоду" при зміні будь-яких даних про співробітника - це дата, з якої почне діяти змінений Вами реквізит.
Опис даних Довідника:
УВАГА! Для коректного Розрахунку ЗП та виведення даних у друкованих формах документів та звітності необхідно максимально заповнити всі необхідні для роботи поля/реквізити співробітника.
Загальні дані:
Початок періоду - дата початку дії реквізитів.
ВАЖЛИВО: Перед зміною будь-якого реквізиту (наприклад, окладу або пільги) ОБОВ'ЯЗКОВО встановіть дату "Початок періоду". Змінений реквізит діятиме лише зі встановленої Вами дати.
Таб. номер - це унікальний табельний номер, який одноразово надається співробітнику всередині підприємства/організації/ФОП та ніколи не змінюється. Табельний номер повинен містити лише арабські цифри, без дефісів (тире), індексів, серій та інших знаків.
ПІБ - при заповненні полів "Прізвище", "Ім'я" та "По батькові" поле "ПІБ" заповнюється автоматично.
Код - ідентифікаційний код, наданий згідно із Законом України "Про державний реєстр фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів". За умови відсутності коду – поле залишають незаповненим.
Посада - вкажіть посаду співробітника.
№ ЗП картки/рахунки – заповнюється при безготівковій видачі ЗП на зарплатню картку чи рахунок через банк. В програмі можна сформувати та зробити експорт "Відомості на виплату ЗП в банк" (див. Головне меню "Звіти").
Прийнятий - дата прийняття співробітника на роботу.
Дата наказу" - дата видання наказу чи розпорядження про прийняття на роботу.
№ наказу" - № наказу чи розпорядження про прийняття на роботу.
Звільнений - дата звільнення співробітника. При звільненні співробітника необхідно вибрати дату звільнення та заповнити відповідні поля, що з'явилися: "Дата наказу", № наказу і вибрати статтю звільнення в полі Стаття.
Стать - проставте відповідну позначку для статі.
Нове робоче місце – за потреби встановіть позначку та у вікні Дата створення виберіть дату створення нового робочого місця.
Для вибору дат можна використовувати Календар (кнопка вибору праворуч від поля).
Вкладка "Оплата":
Тип роботи - тип працевлаштування співробітника: основне робоче місце, робота за сумісництвом, цивільно-правовий договір (ЦПД).
Тип оплати - виберіть тип оплати праці та проставте відповідну типу оплати тарифну ставку (наприклад, для типу оплати "Ставка" заповніть поле "Оклад").
Профспілковий - проставте позначку, якщо працівник - учасник профспілкової організації.
Програма автоматично утримуватиме профспілковий внесок у документі "Розрахунок ЗП" за ставкою, зазначеною у довіднику "Мої фірми" на вкладці "Додатково".
Неповний робочий час - проставте позначку, якщо співробітник працює неповний робочий час.
Пенсіонер - проставте позначку, якщо співробітник Пенсіонер.
Особа з інвалідністю - проставте позначку, якщо працівник має інвалідність.
Зверніть увагу: позначки "Пенсіонер" та "Особа з інвалідністю" необхідні для врахування особливостей нарахування/утримання податків та зборів під час Розрахунку ЗП.
ВАЖЛИВО: Позначка "Особа з інвалідністю" необхідна для працівників, у яких є пільги з оподаткування залежно від групи інвалідності (пільгу ПСП необхідно вказувати окремо).
Пільги (ПСП) - податкова соціальна пільга співробітника.
Якщо Вам потрібна звичайна пільга, оберіть у реквізиті "Пільги (ПСП)" - 100%. Звичайна пільга 100% становить 50% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, тобто на 2022 рік: 1240,50 грн = (2481,00х50%). 150% - це підвищена пільга і становить 75% від прожиткового мінімуму (1860,75 грн), що зазвичай використовується для "Осіб з інвалідністю".
Пільги на дітей (ПСП) - податкова соціальна пільга співробітника на дітей.
К-сть дітей - кількість дітей, додатковий реквізит для розрахунку ПСП на дітей.
"Пільги на дітей" використовуються в тому випадку, якщо у Співробітника є право на такі пільги (співробітник-одинак, вдовство тощо). Для правильного розрахунку виберіть необхідний відсоток у реквізиті "Пільги на дітей" і вкажіть "К-сть дітей" для правильного розрахунку граничного розміру доходу, до якого застосовується податкова соціальна пільга (ПСП).
Аліменти - у програмі передбачені аліменти "% від суми до видачі" або встановленою сумою. Проставте позначку, де необхідно та встановіть розмір відсотка чи суму.
Вкладка "Основні дані":
На вкладці "Основні дані" Ви можете внести додаткову довідкову інформацію щодо співробітника: паспортні дані, адреса, телефон, дату народження; а також детальну, важливу для звітності інформацію щодо професії:
Професійна назва роботи - професійна назва роботи згідно з Класифікатором професій.
Код класифікатора професій - код роботи "Код КП" згідно з Класифікатором професій.
Код ЗКППТР - код ЗКППТР згідно з Класифікатором професій (втратив актуальність у новій звітності).
Вкладка "Індексація":
Нараховувати індексацію - поставте позначку, якщо для цього працівника необхідно нараховувати індексацію.
Використовувати базовий період (введення залишку) - використовується для установки останнього базового місяця.
Перерахунок індексації після збереження - використовується для правильного розрахунку приросту індексу споживчих цін. Перерахунок є обов'язковим при зміні реквізитів співробітника пов'язаних з індексацією, а також при початковому внесенні даних та/або початку роботи з індексацією у програмі.
Вкладка "Спецстаж"
Встановіть позначку "Спецстаж", якщо для цього працівника є підстави для нарахування спеціального трудового стажу; у таблиці заповніть всі поля: код підстави, початок і кінець періоду для спецстажу, номер і дату наказу.
Як змінити дані співробітника? (Зміна реквізитів довідника)
Для зміни даних працівника:
Наприклад, співробітнику Петренко М.В. підвищили оклад до 7800,00 грн з 01.04.2022р.
ВАЖЛИВО: При додаванні або зміні даних працівника зверніть увагу на дату початку дії реквізитів "Початок періоду".
Приклад 1:
Співробітник – особа з інвалідністю.
Встановіть позначку в полі "Особа з інвалідністю" та програма враховуватиме особливості розрахунку внесків для особи з інвалідністю під час "Розрахунку ЗП" для підприємств/організацій/ФОП (наприклад, нарахування ЄСВ на фонд оплати праці у розмірі 8,41%).
Під час формування звітів програма заповнить дані співробітника-особи з інвалідністю у необхідні розділи/поля автоматично.
Приклад 2:
Співробітник - одинока мати (двоє дітей).
Співробітник має право на підвищену пільгу на дітей у розмірі 150% на кожну дитину. Якщо даний співробітник має право на пільгу на себе + пільги на двох дітей, для правильного розрахунку ПДФО при "Розрахунку ЗП" виберіть:
100% у полі "Пільги (ПСП)" (пільга на себе).
150% - у полі "Пільги на дітей (ПСП)" і "2" у полі "К-сть дітей" (підвищена пільга на 2-х дітей).
Приклад 3:
Співробітник працює за сумісництвом з погодинною оплатою праці.
Позначте для співробітника "Тип роботи" - "За сумісництвом", "Тип оплати" – "Погодинна" та введіть у поле "Погодинна" тарифну ставку за годину.
Для працівника з погодинним типом оплати праці достатньо проставити у документі "Розрахунок ЗП" кількість відпрацьованого часу (колонка "Погодинна (годин)") та програма автоматично розрахує суму ЗП.
Довідник "Контрагенти" призначений для автоматизації виписки платіжних доручень.
Кожен елемент довідника (контрагент) має належати до групи.
Групування контрагентів найкраще проводити за якоюсь ознакою (наприклад, "Основні платежі", "Податки ЗП", "Постачальники" тощо).
Ви можете додати/перейменувати/видалити групу або підгрупу – просто натисніть правою кнопкою миші на найменуванні групи і виберіть з вікна, що з'явиться, необхідну дію.
У програмі запропоновано дві групи "Сплата податків" та "Основна група".
УВАГА! Групу "Оплата податків" видаляти заборонено.
Структура довідника представлена на знімку нижче. Для роботи з елементами довідника використовуйте панель клавіш над таблицею списка контрагентів.
Як додати нового контрагента?
Головне меню "Довідники": "Контрагенти"
Довідник "Мої фірми" призначений для зберігання інформації про Ваші підприємства, організації, підприємців (Головне меню "Довідники":"Мої Фірми").
Група та елемент довідника:
Кожен елемент довідника (організація/підприємець тощо) повинен належати до групи.
Якщо поділу по групах немає, програма запропонує запис нового елемента у створену автоматично групу "Нова група". При веденні обліку по декільком фірмам одночасно зручніше організувати групи за загальною ознакою, наприклад, за системою оподаткування або за типом: "Організації", "Підприємці" і т.п.
Ви можете додати/перейменувати/видалити групу або підгрупу – просто натисніть правою кнопкою мишки на найменуванні групи та виберіть з вікна, що з'явиться, необхідну дію.
Як додати нову фірму або ФОП?
Головне меню "Довідники":"Мої Фірми"
Опис даних Довідника:
УВАГА! Для коректного Розрахунку ЗП та правильного відображення даних у друкованих формах документів та звітності необхідно максимально заповнити всі необхідні для роботи дані про фірму/ФОП.
Початок періоду - дата початку дії реквізитів.
ВАЖЛИВО: Перед зміною будь-якого реквізиту (наприклад, зміна поточного рахунку IBAN) обов'язково встановіть дату "Початок періоду". Змінений реквізит діятиме лише із встановленої Вами дати.
Найменування - найменування фірми, організації або ПІБ підприємця (наприклад, ТзОВ "Моя Фірма", Миколенко В. А.).
Повне найменування - повне найменування фірми, організації або прізвище, ім'я та по батькові підприємця (наприклад, Товариство з обмеженою відповідальністю "Моя Фірма", Фізична особа-підприємець Миколенко Володимир Андрійович).
Оподаткування - виберіть із запропонованого списку необхідну систему оподаткування (загальна, єдиний податок, фіксований с/г податок).
Форма власності - виберіть необхідну форму власності із запропонованого списку.
Підприємець - позначка у полі необхідна для суб'єктів підприємницької діяльності - фізичних осіб-підприємців (ФОП).
Платник ПДВ - позначка означає "платник ПДВ".
Код – код ЄДРПОУ (ЗКПО) для юридичної особи або ідентифікаційний номер фізичної особи - платника податків.
Усі додаткові вкладки ("Контакти", "Банк", "Податкова", "Додатково" тощо) містять дані для заповнення друкованих форм документів та звітності.
Вкладка "Додатково"
Код виду діяльн. по КВЕД - введіть код Основного виду діяльності згідно чинної Класифікації видів економічної діяльності (КВЕД).
Код галузі ЗКНГ - якщо необхідно заповніть код галузі із Загального Класифікатора "Галузі народного господарства".
КАТОТТГ - введіть код з національного реєстру "Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ)". Код складається з літер UA та 17 цифр. Код КАТОТТГ фактично є сучасною заміною старого коду КОАТУУ.
Ставка Профспілкового в % - встановлюється тарифна ставка для нарахування профспілкового внеску.
Встановлена тарифна ставка враховується під час "Розрахунку ЗП" виключно для працівників - учасників профспілкової організації (приналежність до профспілки встановлюється індивідуально у довіднику "Співробітники", вкладка "Оплата").
КОПФГ - виберіть із запропонованого списку організаційно-правову форму господарювання КОПФГ ("Класифікація організаційно-правових форм господарювання")
Для електронної звітності:
ВАЖЛИВО! Для автоматизації та правильного формування Експорту файлів звітності в XML-формат виберіть дані Для електр. звітності (див. на знімку нижче: Вкладка "Додатково"):
Розділ "Бухгалтерські" (Головне меню "Довідники":"Бухгалтерські") включає п'ять абсолютно різних допоміжних довідників для правильного розрахунку заробітної плати, це:
Загальні відомості:
Довідник має табличну структуру і містить перелік стандартних (найчастіше використовуваних) видів оплат, а також п'ять додаткових.
Додаткові види оплат (рядки Приклад 1-5) доступні для редагування.
Ви можете самостійно встановити для використання у програмі додатковий вид оплати, змінити його повне та коротке найменування, призначити індексацію, а також вибрати індивідуальні нарахування та утримання.
Як використовувати дані довідника?
Головне меню "Довідники":"Бухгалтерські" - "Види оплат"
Виберіть із запропонованого переліку систему "Оподаткування";
Позначте у списку необхідний вид оплат (один клік мишкою).
В таблиці праворуч програма відобразить нарахування та утримання, якими обкладається обраний Вами вид оплати.
Приклад:
Система оподаткування - загальна, вид оплати - лікарняні.
Для виду оплат "Лікарняні" у програмі автоматично налаштовані нарахування ЄСВ, а також утримання ПДФО та ВЗ.
Самостійне налаштування додаткового виду оплати:
Головне меню "Довідники":"Бухгалтерські" - "Види оплат"
ВАЖЛИВО: Нарахування та утримання для додаткових видів оплат встановлюються окремо для кожної системи оподаткування!
Виберіть та позначте у списку додатковий вид оплати (рядки Приклад 1-5);
Натисніть кнопку "Змінити".
у новому вікні, що з'явилось:
Змініть найменування виду оплати: "Вид оплати (коротко)" - коротке найменування, "Вид оплати" - повне найменування;
Встановіть позначку "Використовувати";
Якщо вид оплати не підлягає індексації, зніміть позначку "Індексувати";
Натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".
Тепер для створеного Вами додаткового виду оплати призначте нарахування та утримання (у таблиці праворуч проставте або зніміть позначки, де необхідно).
Головне меню "Довідники":"Бухгалтерські" - "Види оплат у табелі"
Бухгалтерський довідник "Види оплат у табелі" містить за замовчуванням стандартні види оплат відпрацьованого та невідпрацьованого часу:
Значення колонок таблиці видів оплат у табелі:
Код цифровий - цифровий код виду оплати у табелі, наприклад, 4 відповідає за "Нічні години роботи";
ID головного типу оплати – ідентифікатор головного типу оплати.
Для будь-якого виду оплати у табелі можна встановити або змінити "Головний тип оплати" (подвійний клік мишки відкриває інформацію виду оплати в табелі в режимі перегляду або редагування).
Приклад:
На підприємстві співробітники працюють у вечірній час: цифровий код 3, літерний ВЧ (далі ВЧ). У програмі такого окремого виду оплат немає.
Щоб години роботи у вечірній час (ВЧ) автоматично передавались в документ "Розрахунок ЗП" - необхідно встановити "Головний тип оплати" для ВЧ, тобто вибрати вид оплати із запропонованого списку та натиснути "Зберегти+Закрити" (див. як показано на знімку нижче).
Дані про відпрацьовані вечірні години потраплять у вибрану Вами колонку документа "Розрахунок ЗП":
Наприклад, якщо для ВЧ вибрати як "Головний тип оплати" - "Погодинна (денна) - звичайна", то в документі "Розрахунок ЗП" відпрацьовані години ВЧ з табеля додадуться в колонку "Погодинна (годин)".
Код буквений - літерне позначення виду оплати у табелі, наприклад, РВ відповідає "Години роботи у вихідні та святкові дні".
Найменування - найменування виду оплати у табелі.
Користувацький - 0 - програмні види оплати в табелі, 1 - види оплат додані користувачем.
ВАЖЛИВО! Ви можете самостійно додати свій вид оплати в табель для кожної організації/ФОП окремо.
Початковий період - дата початку дії виду оплати в табелі.
Коефіцієнт ставки за годину - коефіцієнт ставки за годину щодо основного типу оплати "Погодинна (денна) - звичайна".
Як додати новий вид оплати у табелі?
Наприклад, з 01.03.2022 ми створюємо новий вид оплати у табелі "Робота у вечірній час у святкові/неробочі дні":
Довідник "Податки/нарахування/утримання" поділено на три групи: Основні, Нарахування та Утримання.
Опис основних значень колонок у таблиці:
Сума – числове вираження податку.
Початковий період – дата початку дії значення реквізита.
Ставка - тарифна ставка податку у відсотках.
Макс. межа – максимальна межа для нарахування/утримання податку.
ВАЖЛИВО! Суми податків/зборів, ставки у відсотках, межі даних довідника поновлюються у нових версіях програми згідно чинних законодавчих актів/постанов/законів автоматично.
Довідник містить інформацію про індексацію кожного окремого співробітника (таблицю з розрахунком приросту індексу споживчих цін за місяцями).
Кнопка "Розрахунок" проводить розрахунок індексації на поточний момент.
Кнопка "Повний перерахунок" робить повний перерахунок індексації (необхідний при зміні реквізитів співробітника, які впливають на індексацію).
В таблиці довідника зазначено види оплат, що використовуються для розрахунку середньої заробітної плати лякарняних і відпускних. У разі редагування даних таблиці обов'язково враховуйте дату початку дії реквізиту "Початок періоду".
Довідник призначений для автоматичного заповнення кількості робочих днів для формування документа "Розрахунок ЗП".
Загальні відомості:
При першому встановленні програми довідник заповнений для п'ятиденного робочого тижня з урахуванням святкових та неробочих днів.
Довідник організований за групами (рік-місяць). Місяць представлений таблицею, де у колонці "Робочий/вихідний" позначка ("галочка") - це робочий день, без позначки - вихідний.
ВАЖЛИВО! Усі ручні зміни під час оновлення програми зберігаються.
Автозаповнення довідника:
Для швидкого редагування довідника самостійно можна використовувати функцію автозаповнення "Заповнити календар".
Примітка. Автоматичне заповнення довідника "Робочі дні" слід виконувати після заповнення довідника "Свята". Усі дати перенесення святкових та неробочих днів необхідно змінити вручну.
Ви можете використовувати автоматичне заповнення як для обраного місяця, так і для всього року (кнопка "Заповнити календар"):
Виберіть місяць року або рік;
Натисніть кнопку "Заповнити календар";
Зі списку виберіть "Заповнити за поточний місяць" або "Заповнити за поточний рік".
Як змінити робочий день на вихідний?
В групах довідника виберіть місяць;
В таблиці місяця позначте день;
В колонці "Робочий/вихідний" проставте або приберіть позначку;
Натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".
Також можна встановити "Робочий" або "Вихідний" день за допомогою кнопки "Змінити".
Довідник має структуру звичайної таблиці та містить перелік святкових та неробочих днів згідно статті 73 Кодексу законів про працю України.
За необхідності Ви можете додати/змінити/видалити дані довідника.
Примітка. У разі зміни місяця та дати свята/неробочого дня, зробіть відповідні зміни і у довіднику "Робочі дні".
Опис кнопок для роботи з Архівом Документів:
"Перегляд" - відкриває на перегляд друковану форму вибраного в архіві документа.
Примітка. Для перемикання між друкованими формами використовуйте кнопку вибору праворуч від найменування шаблону. Програма запам'ятовує останній вибраний Вами друкований шаблон.
"Перегляд (за місяць)" - кнопка використовується тільки для документів "Розрахунок ЗП". Відкриває на перегляд друковану форму з об'єднаними даними кількох документів "Розрахунок ЗП" у межах місяця (узагальнені суми протягом місяця).
"Добавити" - відкриває вікно для створення нового документа;
"Змінити" - відкриває вибраний (позначений у списку) документ в режим редагування.
"Видалити" - видаляє вибраний (позначений у списку) документ.
"Оплата податків" - кнопка використовується лише для документів "Розрахунок ЗП". Формує документи для сплати податків та зборів на основі обраного (позначеного у списку) документа "Розрахунок ЗП". Докладніше дивіться: "Платіжне доручення" - "Формування платіжних доручень на основі документа "Розрахунок ЗП"".
"Закрити" - закриває архів (список) документів.
Документ призначений для нарахування та видачі заробітної плати працівникам організації/ФОП, здійснює автоматичний розрахунок сум нарахувань та утримань, враховуючи дані кожного працівника індивідуально; забезпечує формування необхідних для ведення обліку ЗП друкованих форм (Головне меню "Документи":"Розрахунок ЗП")
Як нарахувати ЗП?
Примітка. Для точного розрахунку ЗП необхідно правильно заповнити довідники (дані фірми, дані співробітника, робочі дні тощо)
Виберіть фірму/ФОП в головному вікні програми, по якій необхідно провести "Розрахунок ЗП";
Якщо необхідно, встановіть дату програми у головному вікні програми (переважно використовується при внесенні документів за попередні періоди);
Примітка. Якщо Ви вносите документи "Розрахунок ЗП" за попередні періоди, рекомендуємо змінювати дату програми у головному вікні відповідно до розрахункового періоду.
Приклад:
Поточна дата: 21 Квітня 2022р. Необхідно внести документи "Розрахунок ЗП" за попередні періоди, починаючи з дати створення фірми, наприклад, з Грудня 2021р.
Виберіть Вашу організацію/ФОП у головному вікні програми та встановіть "Дату програми" першого розрахункового періоду Грудень 2021р. (рекомендована "Дата програми" – останній день розрахункового місяця, тобто 31.12.2021р.). Створіть документ "Розрахунок ЗП" за Грудень 2021р. (кнопка "Добавити") - тепер під час формування документа поля "Дата", "За період", "Робочих днів у місяці" заповняться автоматично. Після розрахунку та збереження документа за Грудень 2021р., встановіть дату програми 31.01.2022р. для проведення нарахування ЗП за Січень 2022р. і т.д.
Дивіться на знімку "Список (архів) документів "Розрахунок ЗП":
Перейдіть до списку документів: натисніть у головному меню "Документи":"Розрахунок ЗП";
Створіть новий документ (кнопка "Добавити") та заповніть номер, період та дату документа на вкладці "Основні дані";
Опис кнопок для роботи з Документом:
"Добавити" - додає обраного (позначеного у списку) співробітника в документ.
"Добавити групу" - додає вибрану (позначену у списку) групу співробітників у документ.
"Видалити" - видаляє вибраного (позначеного в таблиці документа) співробітника з документа "Розрахунок ЗП".
"Табель":
"Заповнити співробітника з табеля" - заповнює дані з Табеля в документ для вибраного (позначеного в таблиці документа) співробітника.
"Заповнити всіх співробітників з табеля" - заповнює дані з Табеля для всіх співробітників доданих в документ.
"Розрахунок":
"Розрахунок рядка" - розраховує заробітну плату обраного (зазначеного в табличній частині документа) працівника.
"Розрахунок всіх рядків" - розраховує заробітну плату всіх працівників у документі.
"Поновити реквізити співробітника" - оновлює реквізити обраного (відміченого в табличній частині документа) співробітника. Після оновлення реквізитів ОБОВ'ЯЗКОВО зробіть перерахунок ЗП для цього працівника (кнопка "Розрахунок": "Розрахунок рядка").
"Поновити реквізити всіх співробітників" - використовується для оновлення даних у документі після зміни реквізитів співробітників з ОБОВ'ЯЗКОВИМ подальшим перерахунком ЗП (кнопка "Розрахунок":"Розрахунок всіх рядків").
"Автовибір відпускних" – за замовчуванням у програмі встановлено автовибір суми відпускних із документів "Розрахунок відпускних" у документ "Розрахунок ЗП" (вибірка відбувається за датами формування документів "Розрахунок відпускних" у межах періоду документа "Розрахунок ЗП"). Якщо Ви не хочете, щоб нарахована сума відпускних автоматично проставлялася при розрахунку ЗП, просто зніміть позначку.
"Видимість" - увімкнення/вимкнення видимості Групи колонок в документі.
Примітка. Видимість колонок встановлюється в табличній частині документа "Розрахунок ЗП", кнопка зліва від колонки "Таб.ном." (див. на знімку вище).
Ознайомтесь перед заповненням документа:
Кнопки над списком співробітників на вкладці "Вибір співробітників" призначені для роботи лише з даними довідника "Співробітники".
ВАЖЛИВО! Зверніть увагу на дату "Початок періоду" дії реквізитів під час зміни даних співробітника з документа "Розрахунок ЗП".
ВАЖЛИВО! Після зміни реквізитів співробітника під час формування документа "Розрахунок ЗП" ОБОВ'ЯЗКОВО зробіть оновлення реквізитів співробітника для документа (кнопка "Розрахунок" - "Поновити реквізити співробітника") і якщо необхідно перерахунок ЗП для співробітника (кнопка "Розрахунок" - "Розрахунок рядка").
Переходимо до заповнення табличної частини документа для нарахування та розрахунку ЗП:
Принципи нарахування ЗП 2 рази на місяць:
У програмі реалізована можливість нараховувати ЗП 2 рази на місяць (за 1-у половину місяця та за 2-у окремо). Такі нарахування необхідно проводити двома різними документами "Розрахунок ЗП".
Як ми рекомендуємо проводити документи (на прикладі Квітня 2022 р.):
! Зверніть увагу, для нарахування ЗП за 1 половину місяця дата документа може бути будь-який день місяця, крім останнього, тобто крім 30.04.2022р. Фактично відпрацьовані дні проставляються автоматично залежно від дати формування документа. Період нарахування фіксується у даних "Інформація про виплату ЗП" та не редагується ("Інформація про виплату ЗП" - це інформаційне вікно).
У документі ОБОВ'ЯЗКОВО має бути зазначена правильна кількість "Робочих днів у місяці" (згідно з довідником "Робочі дні" 20 днів). Виплата проводиться стандартно - як виплата звичайної ЗП, зробіть позначку в полі "Виплата ЗП", встановіть дату виплати (Примітка: Виплату ЗП за 1 половину місяця рекомендовано проводити з 16.04 до 22.04).
УВАГА! Не плутайте виплату ЗП за 1 половину місяця (поле "Виплата ЗП") та виплату авансу!
При розрахунку ЗП за 1-у половину місяця ПСП не застосовується, ПСП перераховується (якщо необхідно) при розрахунку ЗП за 2-у половину місяця (див. на знімку "Розрахунок ЗП" за 1 половину Квітня 2022р. з виплатою).
(Примітка. Виплату ЗП за 2 половину місяця рекомендовано проводити з 1.05 по 7.05).
В обох документах проконтролюйте кількість фактично відпрацьованих днів для співробітників (колонка "Днів").
У нашому прикладі фактично відпрацьовані дні:
за 1 половину місяця – 11
за 2 половину місяця – 9
Табель обліку робочого часу дозволяє вести повний облік фактично відпрацьованого та невідпрацьованого працівниками часу.
Як правило, табель ведуть усі юридичні особи, а також фізичні особи-підприємці незалежно від кількості найманих працівників.
Табель за формою №П-5 носить рекомендаційний характер та містить мінімальний перелік основних показників (видів оплат): див. Довідник "Види оплат у табелі".
На знімку приклад друкованої форми Табеля:
Як заповнити табель?
Виберіть фірму/ФОП в головному вікні програми, по якій необхідно створити документ "Табель";
Якщо необхідно, встановіть дату програми у головному вікні програми (переважно використовується при внесенні документів за попередні періоди);
Перейдіть до списку документів: натисніть у головному меню "Документи":"Табель";
Створіть новий документ (кнопка "Добавити");
На вкладці "Основні дані" виберіть період "За період" (місяць та рік);
Виберіть основну кількість робочих годин (поле "Годин") та основний вид оплати у табелі (буквений код в полі "Код") наприклад, 8 годин та буквений код - Р;
Перейдіть на вкладку "Вибір співробітників" і виберіть співробітника або групу співробітників в документ (кнопки "Добавити" або "Добавити групу"):
"Добавити" - додає обраного (позначеного у списку) співробітника в документ.
"Добавити групу" - додає вибрану (позначену у списку) групу співробітників у документ.
По прикладу: 8 годин та буквений код - Р:
"Заповнити співробітника" - заповнить для вибраного в документ співробітника по 8 робочих годин і код - Р у робочі дні.
"Заповнити для всіх співробітників" - заповнить для всіх співробітників в документі по 8 робочих годин і код - Р у робочі дні (Результат автозаповнення на знімку нижче).
Документ розбитий на стовпчики, кожен стовпчик відповідає Даті місяця.
Червоним виділено дати вихідних і святкових днів, автоматично заповнюються із довідників "Робочі дні" та "Свята".
Рядок співробітника за кожен день у табелі поділений на дві позиції: "Код" і "Годин":
Код - у цьому полі необхідно вибрати умовне позначення виду оплати у табелі (буквений код). Якщо день вихідний або святковий - залишіть це поле порожнім.
Годин - у даному полі необхідно проставити кількість годин.
Вид оплати у табелі необхідно вибрати зі списку, а кількість годин можна змінити вручну в самому документі.
Якщо Ви бажаєте, щоб табель автоматично заповнювався тільки за певний період місяця, встановіть позначку "Заповнити за період" і виберіть дати "Дат з:" та "Дата по:".
В документ "Розрахунок ЗП" можна підтягнути дані з табелю через кнопку "Табель".
Платіжне доручення - стандартний документ для проведення безготівкових оплат.
Як створити новий документ?
В меню програми виберіть "Документи":"Платіжне доручення";
Натисніть кнопку "Добавити";
Заповніть необхідні поля (реквізити) документа та натисніть "Зберегти+Закрити" або "Зберегти+Новий".
Деякі особливості заповнення платіжного доручення:
Формування платіжних доручень на основі документа "Розрахунок ЗП"
Щоб сформувати оплати автоматично на основі документа "Розрахунок ЗП" необхідно:
В меню програми вибрати "Документи":"Розрахунок ЗП";
Позначити (не відкривати) документ у списку, на основі якого формуємо платіжні документи;
Натиснути кнопку "Оплата податків".
Вибрати тип оплати із запропонованих (наприклад, ЄСВ (нарахування));
Вибір типу оплати відкриє платіжне доручення у режимі редагування. У документі автоматично будуть проставлені всі реквізити: номер (наступний згідно автонумерації), дата (дата програми), фірма/ФОП та сума платежу (з документа "Розрахунок ЗП"), інформація про отримувача (з довідника "Контрагенти"), призначення та тип платежу.
ВАЖЛИВО: При початковому формуванні документів "Платіжне доручення" на основі ЗП необхідно вибрати отримувача вручну з довідника "Контрагенти" один раз для кожного виду платежу. В подальшому програма підтягне інформацію контрагента автоматично (під час формування наступного аналогічного платежу).
Документ призначений для розрахунку лікарняних (Головне меню "Документи":"Розрахунок лікарняних")
Як розрахувати суму лікарняних?
№ - номер документа (за замовчуванням нумерація по порядку).
Дата – дата розрахунку лікарняного листа. За датою документа визначається період, в який документ "Розрахунок ЗП" переноситься сума лікарняного.
Приклад:
Дата документа "Розрахунок лікарняних" – 15.04.2022р.
Розрахована сума лікарняних переноситься в документ "Розрахунок ЗП" за 1-у половину Квітня 2022р.
Вибір фірми – виберіть Вашу організацію/ФОП;
Співробітник – виберіть співробітника з довідника "Співробітники" (кнопка вибору праворуч поля "Співробітник");
Тип лікарняного – виберіть тип лікарняного:
Лікарняний співробітника,
Лікарняний по догляду за хворими членами сім'ї,
Допомога по вагітністі і пологам.
Для обраного типу лікарняного "Лікарняний співробітника" програма після розрахунку автоматично розділить кількість днів та суму лікарняних "За рахунок підприємства" та "За рахунок Фонду (соцстраху)".
Період лікарняного – вкажіть період лікарняного листка (встановіть дати "з" та "по");
К-ть днів – кількість календарних днів лікарняного (розраховується автоматично згідно вказаного періоду лікарняного);
К-ть роб. днів – кількість робочих днів, що припадає на період лікарняного (розраховується автоматично згідно вказаного періоду лікарняного та довідника "Робочі дні");
Коефіцієнт стажу – виберіть коефіцієнт стажу працівника для застосування відсотка до суми розрахованого лікарняного (за замовчуванням програма встановлює 100%);
Примітка. Розрахована "Середня ЗП" за замовчуванням не має обмеження в кількості знаків після коми для більш точного розрахунку суми лікарняних. Щоб округлити "Середню ЗП", просто виправте суму в самому полі та натисніть клавішу "Enter".
ВАЖЛИВО! Всі нарахування та утримання на суми лікарняних проводяться в документі "Розрахунок ЗП".
Документ призначений для розрахунку відпускних (Головне меню "Документи":"Розрахунок відпускних")
Як розрахувати суму відпускних?
№ - номер документа (за замовчуванням нумерація по порядку).
Дата – дата розрахунку відпускних. За датою документа визначається період, в який документ "Розрахунок ЗП" переноситься сума відпускних.
Примітка. Якщо Ви не хочете, щоб нарахована сума відпускних автоматично проставлялася під час розрахунку ЗП, просто приберіть позначку "Автовибір відпускних" в документі "Розрахунок ЗП" кнопка "Розрахунок".
Приклад:
Дата документа "Розрахунок відпускних" – 15.04.2022р.
Якщо включено "Автовибір відпускних", тоді нарахована сума відпускних автоматично заповниться в документ "Розрахунок ЗП" за 1-у половину Квітня 2022р.
Вибір фірми – виберіть Вашу організацію/ФОП;
Співробітник – виберіть співробітника з довідника "Співробітники" (кнопка вибору праворуч поля "Співробітник");
Тип відпускного – виберіть тип відпустки:
щорічна,
компенсація.
Період відпускного – вкажіть період відпустки (встановіть дати "з" та "по");
К-ть днів – кількість календарних днів відпустки (розраховується автоматично враховуючи дані довідника "Свята");
Примітка. Розрахована "Середня ЗП" за замовчуванням не має обмеження в кількості знаків після коми для більш точного розрахунку суми відпускних. Щоб округлити "Середню ЗП", просто виправте суму в самому полі та натисніть клавішу "Enter".
ВАЖЛИВО! Всі нарахування та утримання на суми відпускних проводяться в документі "Розрахунок ЗП".
Документ "Дод. ознаки доходів (до 4 ДФ)"
Цей документ містить таблицю, де можна дозаповнити додаткові ознаки доходів для Додатку 4 ДФ.
Приклад:
Є взаєморозрахунки (оплата + відвантаження) з постачальником ФОП на єдиному податку в 1-му кварталі 2022р. у розмірі 5499,00 грн.
Для відображення цих даних в Додатку 4 ДФ зведеного звіту просто заповніть поля таблиці: ІПН, сума нарахованого доходу, сума виплаченого доходу та ознаку доходу (приклад на знімку нижче).
Як створити новий документ?
№ - номер документа (за замовчуванням нумерація по порядку).
Дата – дата документа має входити у період дат, за який Ви подаєте Додаток 4 ДФ у складі зведеної звітності.
Вибір фірми – виберіть Вашу організацію/ФОП.
- Щоб додати додатковий рядок у таблиці, натисніть повторно "Добавити" (або на клавіатурі "Insert"); - Щоб зберегти документ, натисніть кнопку "Зберегти+Закрити".
Опис кнопок для роботи зі Звітами:
"Перегляд" – відкриває друковану форму вибраного звіту на перегляд.
"Шаблон" – Ви можете створити свій шаблон на основі програмного, перейменувати його або видалити.
Праворуч вказано який шаблон вибрано. Всі програмні шаблони звітів мають назву "Основний вигляд".
"Друк" – виводить звіт на друк;
"Експорт" – дозволяє зробити експорт у зручний Вам формат, наприклад, у формат малюнка JPEG або документ PDF (якщо це необхідно);
"Дизайнер" – за допомогою Дизайнера Ви можете створити або змінити друковану форму звіту під Ваші вимоги (це стосується тільки зміни загального вигляду таблиці звітності, штрифтів, а не зміну самого вмісту звіту);
"Експорт для ДПС/Фонди/Банк" – призначений для експорту у спеціальні формати, а саме в XML-формат (для подальшого подання звітності в електронному вигляді);
"Оновити" – використовується для перерахунку таблиць звітів, якщо вони мають поля для ручного введення даних.
"Закрити" - закриває звіт.
Всі звіти формуються за даними документів "Розрахунок ЗП", "Розрахунок лікарняних", "Розрахунок відпускних" та "Дод. ознаки доходів (до 4 ДФ)".
Повідомлення про прийняття працівника на роботу
Для правильного формування файлу:
Версія програми має бути останньою актуальною (версію програми можна переглянути в меню "Допомога":"Про програму". "Перевірити версію програми" Ви можете з меню "Допомога".
В довіднику "Мої фірми" на вкладці "Додатково" необхідно заповнити обов'язкові реквізити Для електронної звітності своєї організації/ФОП, а саме: "Код області", "Код регіону", "Код ДПС".
ВАЖЛИВО! Ці реквізити необхідні для правильного формування назви файлів для Експорту в XML-формат.
Як робити Експорт в XML:
ВАЖЛИВО! Щоб правильно створити пакет звітів – необхідно формувати та експортувати таблиці у суворій черговості:
Примітка. Формуйте лише ті додатки, які Вам потрібні. Наприклад, формувати Додаток 5 НЕ потрібно, якщо протягом звітного періоду не було ніяких підстав для формування Додатку 5, таких як: прийняття на роботу працівника, особі надано відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами, тощо.
Порядок формування звіту ЄСВ:
- Сформуйте звіт (кнопка "Перегляд").
ВАЖЛИВО! На етапі формування звіту обов'язково перевірте чи заповнені усі необхідні реквізити для Вашої організації/ФОП та співробітників.
Переходимо до Експорту в XML-формат:
Примітка. В програмі можна встановити "Папку за замовчуванням для збереження електронної звітності" в меню "Опції":"Параметри".
ВАЖЛИВО! Всі Додатки та Податковий розрахунок (перелік таблиць звіту) необхідно зберігати в одну й ту саму папку.
ВАЖЛИВО! Ім'я файлу не можна змінювати, імена файлів формуються автоматично.
В нижньому правому кутку програми з'явиться інформаційне вікно "Експорт завершено".
У такий спосіб по черзі відкриваємо кожен Додаток (Додаток 1, Додаток 4 ДФ тощо) та робимо Експорт. Останнім формуємо "Податковий розрахунок (перелік таблиць звіту)".
Для Додатку 4 ДФ: В Додаток 4 ДФ можна внести додаткові ознаки доходів за допомогою документа "Дод. ознаки доходів (до 4 ДФ)". Детальніше дивіться "Додатково".
Для Податкового розрахунку (перелік таблиць звіту): Для уточнення сум нарахування ЄСВ під час округлення колонки рядка 3.1 доступні для редагування. Наприклад, якщо необхідно додати до суми ЄСВ 1 (одну) копійку, клікніть мишкою на дане поле, у вікні "Редагування" внесіть 0.01, далі "Ок" і у вікні перегляду звіту натисніть кнопку "Оновити".
Сформовані XML-файли Ви можете імпортувати до інших програм для подання звітності в електронному вигляді або подати на флешці разом із паперовими копіями до органів ДПС.
В програмі додано форму "Повідомлення про прийняття працівника на роботу".
Форму необхідно подавати до територіальних органів ДПС за місцем обліку організації/ФОП як платника Єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування ДО початку роботи працівника за укладеним трудовим договором та/або ДО початку виконання робіт (надання послуг).
Порядок формування звіту:
ВАЖЛИВО! На етапі формування звіту обов'язково перевірте чи заповнені усі необхідні реквізити для Вашої організації/ФОП та співробітника.
Примітка. В програмі можна встановити "Папку за замовчуванням для збереження електронної звітності" в меню "Опції":"Параметри".
ВАЖЛИВО! Ім'я файлу формується автоматично і його не можна змінювати.
В нижньому правому кутку програми з'явиться інформаційне вікно "Експорт завершено".